Vergoedingsstructuren bij Affiliate Marketing

1
804
affiliate marketing vergoedingsstructuren

Wanneer je met Affiliate Marketing werkt, zul je merken dat er verschillende vergoedingsstructuren zijn. Hieronder leg ik de meest gebruikte structuren uit.

Pay per click (PPC)

Er wordt een vast bedrag betaald per klik op de advertentie of tekstlink. Dit vaste bedrag is meestal vrij laag en deze vergoeding zul je niet vaak aantreffen.

Pay per lead (PPL)

Bij Pay per Lead wordt er een vergoeding betaald zodra een bezoeker contact opneemt met de adverteerder. Bijvoorbeeld door een formulier in te vullen of aan te melden voor een nieuwsbrief. Zorg dus wel dat goed duidelijk is wat een lead is bij het bedrijf dat je promoot. Deze vergoedingsstructuur werkt bijvoorbeeld goed als er diensten als testritten aangevraagd kunnen worden via een website.

Pay per sale (PPS)

Hier wordt een vergoeding betaald zodra de bezoeker ook daadwerkelijk iets heeft gekocht via de advertentie.

Pay per view (PPV)

Hierbij wordt een vergoeding uitbetaald per keer dat de advertentie bekeken is.

Vaste vergoeding

Voor adverteerders kan het tevens goed werken om een vaste vergoeding te bieden in ruil voor een review of productvermelding. Eigenlijk gaat het dan niet meer echt om affiliate marketing, omdat het niet meer relevant is of er daadwerkelijk aankopen uit een vermelding zullen voortkomen.

Een vaste vergoeding zal meestal gebaseerd worden op bezoekersaantallen en bereik op social media.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER